40 anos despois, a mesma ilusión e renovados azos

Emotivo e bonito. Así foi o acto co que celebramos este domingo 25 de setembro o 40 aniversario do BNG. Para min foi un acto moi especial, poise eu estiven alí, naquel setembro de 1982 cando criamos a organización que co paso dos anos virou na principal forza política da historia do nacionalismo no noso país. E aquí continúo, coa mesma ilusión, co mesmo compromiso e con renovados azos, a empurrar un proxecto colectivo que nos ha de levar a termos un país libre, un país próspero. Un país que tamén construímos desde os Concellos e que habemos construír con máis forza a partir das próximas eleccións de maio, na Coruña coa ambición de liderarmos a cidade. A seguir, as palabras que pronunciei neste día que xa está na nosa historia: o Frontón de Riazor nunca nos falla!

Comparte esta entrada

Bo día a todas e todos.

É para min unha honra introducir este acto e ser o candidato á Alcaldía polo BNG, nunha cidade tan vencellada á historia do nacionalismo galego.

De aquí era Manuel Murguía. E coa Coruña tiveron un vencello especial Curros e Rosalía. De Betanzos, na nosa comarca, era Antolín Faraldo.

Aquí naceron as Irmandades da Fala. Aquí foi eleito concelleiro Luis Peña Novo, o primeiro concelleiro nacionalista na historia de Galiza.Aquí resultou elexido alcalde, Domingos Merino, o primeiro alcalde nacionalista dunha cidade galega, tras o remate da ditadura.

E aquí se fundou, hai agora 40 anos, o BNG. E, teño que o dicir, hai 40 anos eu estaba aquí. Daquela non era plenamente consciente de que estaba a participar nun feito histórico.

Histórico, porque somos o proxecto que fai avanzar a historia do noso país. Sen o nacionalismo, o pobo galego sería un pobo sen historia.  Ou, no mellor dos casos, cunha historia negada.

Como diría Celso Emilio, “Un pobo que sofre longo, unha historia contada noutra língua”. Sen o BNG, a política galega sería unha réplica provinciana da política madrileña.

En 1982 o nacionalismo galego atravesaba unha situación difícil. Dela saímos con novos azos. Nestes 40 anos, e para chegarmos aquí, tivemos os nosos momentos bos, máis tamén tivemos que atravesar varios desertos, e de todo aprendemos.

Mais se chegamos até aquí foi grazas as nosas fortalezas:

O compromiso militante. Ese sempre foi o noso maior capital. A unidade na diversidade. O BNG naceu como un proxecto común e unidos sempre fomos máis fortes. O nacionalismo é, por definición, plural e transversal, ao servizo da maioría social do noso país.

A fidelidade a uns principios.

Mais Non somos unha organización petrificada.  A Galiza de hoxe non é a mesma de 1982.

Soubemos dar resposta aos problemas e necesidades da Galiza actual. Pero tendo sempre claro o norte.

Dicía Groucho: “Son un home de principios.  Mais se vostede non gosta deles, non se preocupe: teño outros”.

Nós non mercadeamos cos principios. Sempre tivemos claro o norte. Como Novoneyra, o noso norte e ir un día do Courel a Compostela por terras liberadas

E para iso fan falla organizacións libres e soberanas, sen nengunha outra obediencia que estar ao servizo de Galiza.

E outra fortaleza é que somos unha organización enraizada socialmente e con implantación no territorio. Pensa globalmente e actúa localmente. Galiza tamén se constrúe desde os Concellos.

Sabíao Luis Peña Novo, ao que antes citei, o primeiro concelleiro nacionalista na historia de Galiza.

Por iniciativa súa, o Concello da Coruña foi a primeira institución na que ondeou a bandeira galega e o primeiro concello en chamar a celebrar  o 25 de Xullo como o Día da nosa patria.

E nas eleccións municipais de maio temos unha grande oportunidade para seguir construíndo país.

Para min é un orgullo militar nunha organización que desde hai 40 anos está ao servizo de Galiza.

Unha organización que é historia viva do noso país. Historia viva, porque está máis viva que nunca.

Temos pasado, temos presente, pero sobre todo temos futuro

E por iso ten futuro o noso país.

Moitas grazas.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.