A Coruña 2041: o futuro comeza hoxe

O pasado xoves 16 de setembro inaugurouse a mostra que conmemora as dúas décadas de vida do xornal “La Opinión A Coruña”. Asistín ao acto, na compaña da nosa portavoz nacional, Ana Pontón. Con ela e coa directora de La Opinión posei na foto que acompaña estas liñas. E para me unir á celebración do aniversario escribín o artigo que vos achego a seguir.

Comparte esta entrada

Pedíronme desde a Redacción de La Opinión, e aproveito estas liñas para parabenizar o xornal polas súas dúas décadas de xornalismo ao servizo da nosa cidade, que faga un exercicio de prospección, viaxe na máquina do tempo e presente neste artigo como poderá chegar a ser A Coruña dentro de vinte anos, en 2041. O primeiro que se me ocorre dicir é que o futuro comeza hoxe. O segundo, que ese futuro témolo que construír entre todas as coruñesas e coruñeses. O terceiro, que a cidade, e tamén a comarca, ten enormes potencialidades por desenvolver e que a clave está precisamente niso, en que entre todos e todas sexamos capaces de criar as condicións que permitan que A Coruña se exprese en plenitude en todos os ámbitos, o social, o económico, o ambiental, o cultural, o lingüístico.

Todas e todos os coruñeses temos un rol que xogar na construción dese futuro. Mais ás persoas que estamos na política municipal cábenos unha especial responsabilidade e, por iso, as forzas con presenza en María Pita temos a obriga de termos un proxecto de cidade. Un proxecto de cidade que, ao noso xuízo, brilla neste momento pola súa ausencia. Non hai un impulso suficientemente transformador ao fronte do Goberno Local nin tampouco a enerxía necesaria para defender a cidade diante do Goberno estatal e a Xunta de Galiza, como se viu durante a tramitación dos orzamentos do Estado e da Comunidade Autónoma ou no debate arredor da condonación da débeda do porto.

A historia até 2041 está aínda por escribir e estou certo de que o impulso transformador que o BNG humildemente representa se acabará abrindo paso

Mais a historia até 2041 está aínda por escribir e estou certo de que o impulso transformador que o BNG humildemente representa se acabará abrindo paso. E farao porque sintoniza co futuro que para A Coruña queren a grande maioría das coruñesas e coruñeses: unha cidade  comprometida co emprego, con vocación de ser a capital económica de Galiza, cun tecido industrial  rexenerado e no que o porto recupere o seu papel  de motor económico; unha cidade na que non teña cabida a exclusión social (actualmente o índice de desigualdade coruñés é o máis elevado da Galiza urbana) e na que o acceso á vivenda sexa un dereito e non un privilexio; unha cidade inserida nunha comarca ben vertebrada, con servizos compartidos a escala metropolitana; unha Coruña reencontrada co mar, que gañe para as súas veciñas e veciños novos espazos públicos e cun medio ambiente sustentábel.  Unha cidade que sexa modelo de calidade urbana, cun espazo público á medida das persoas e con políticas de mobilidade e accesibilidade que a fagan ser realmente democrática, isto é, vivíbel por todas e por todos en igualdade de condicións. Unha cidade capital cultural do país e que tamén se faga respectar tanto polo goberno central como polo da Xunta.

Esa é A Coruña do futuro pola que desde o BNG traballamos no presente.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.