O diñeiro público, mellor nos barrios da cidade

A política vai de optar. Hai 15 millóns de euros disponíbeis na Facenda local e o Goberno de Inés Rey quere empregalos na compra dos peiraos de Batería e Calvo Sotelo. Fixádevos: na compra de terreos que xa son públicos. Un despropósito. Nós o que pedimos é que se invistan nos barrios. A tese desenvólvoa nun artigo que viu a luz nas páxinas de El Ideal Gallego.

Comparte esta entrada

Para a cidade é importante que o Concello teña orzamentos en tempo e forma. Máis aínda nestes tempos de crise.

Por iso, no acordo de investidura de Inés Rey, o Grupo de Goberno asinou o compromiso de iniciar a negociación dos orzamentos no mes de setembro.  Pois ben, xa estamos na práctica e non sabemos nada dos próximos orzamentos do Concello.

Chove sobre mollado. Xa o ano pasado, o grupo socialista optou por prorrogar as contas, renunciando a negociar uns novos orzamentos. Unha decisión que, entre outras consecuencias, provocou demoras na aprobación dos convenios coas entidades da nosa cidade e na aprobación do novo Presco.

O Goberno Local pode estar paralizado. O BNG, desde logo non. Por iso esta mesma semana presentamos as nosas propostas para os orzamentos de 2022.

Propostas e criterios. Porque non nos vale calquera orzamento. Queremos uns orzamentos marcadamente sociais para facer fronte ás consecuencias da pandemia e evitar situacións de exclusión. Uns orzamentos que favorezan o dereito á vivenda e incrementen o investimento para xerar de emprego

E, por último, queremos uns orzamentos que sitúen os barrios no centro. Porque A Coruña non é só o centro. Preocúpanos, e moito, a situación de degradación que sofren moitos barrios. Hai que mobilizar recursos para facer fronte ao seu declive.

Por iso propoñemos destinar os 15 millóns de euros que o Goberno Municipal comprometeu para a adquisición dos peiraos de Calvo Sotelo e Batería a financiar un Plan de Rexeneración e Revitalización dos Barrios.

Non ten ningún sentido destinar diñeiro do Concello a mercar terreos que xa son públicos. Iso para nós si que é unha liña vermella.

Non ten ningún sentido destinar diñeiro do Concello a mercar terreos que xa son públicos en vez de atender cuestións prioritarias que si dependen do ámbito competencial do Concello. Esta para nós si que é unha liña vermella.

Os orzamentos do Concello deben ser unha ferramenta para mellorar a vida das veciñas e veciños. Iso pasa necesariamente pola revitalización dos nosos barrios. A eles ten que ir o diñeiro público e non a financiar o pagamento dunha débeda, a do porto, que o Goberno do Estado si condonou a València.

Por iso o BNG vai presentar tamén unha emenda aos Orzamentos do Estado para que o Estado condone a débeda do noso porto ou costee a transformación dos terreos portuarios por unha cantidade equivalente ao montante da mesma. 

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.