Entrevístanme na Opinión sobre o futuro dos peiraos e o debate orzamentario

Deíxovos a seguir coa entrevista que me fixeron para A Opinión a respecto dunha cuestión crucial para o desenvolvemento da nosa cidade: como a cuestión arredor do redeseño da nosa fachada marítima pode vir a afectar o debate sobre os orzamentos do Concello para 2021.

Comparte esta entrada

– O BNG foi claro en xullo: non apoiará un orzamento con partidas para os peiraos. Mantén a postura?

– Mantémonos. É unha liña vermella. Non se poden mobilizar recursos do Concello para adquirir uns peiraos que xa son públicos.

– A alcaldesa dixo que a proposta non supón unha renuncia á condonación da débeda portuaria. ¿Enténdese esa desvinculación?

– Esa operación proposta vén demostrar que se nos quere instalar a lóxica de que é necesario vender activos para amortizar a débeda, polo que non ten sentido dicir que ambas cousas non están ligadas. Se dá por imposíbel a condonación, cando desde o noso punto de vista cremos que si cabe esa condonación se se exerce presión política.

– Mais semella que pedir o perdón da débeda non atopa resposta.

– O Goberno valenciano, no marco do Consello de Política fiscal e Financeira, condicionou pactar os obxectivos de déficit e o seu reparto entre administracións a que o Goberno central asumise a condonación da débeda do Porto de Valéncia. É dicir, Valéncia exerceu a súa capacidade de presión política para que o Estado asumise ese compromiso. Que fixo ao respecto a Xunta? Que fai o Concello? Non abonda con invocar a condonación, hai que acompañalo dunha presión política para que o berro sexa escoitado.

– Prevé que haxa harmonía entre Xunta e Concello tras o acordo?

– Os feitos semellan apuntar nesa dirección. Botamos en falta que non se esixa a condonación ao Estado e que non se dean pasos para crear o ente instrumental para a transformación de todos os terreos.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.