Os intereses do BNG son os da cidade

Pois é. Non temos outros. Os nosos intereses son os da cidade. Concebida, claro, como parte dun país e tamén como cabeceira dunha área metropolitana aínda por crear (por certo, onde está o anteproxecto de AM que seica ían presentar en setembro pasado o Goberno Local e a Marea Atlántica?). Sobre cales son os nosos intereses escribín este artigo na Voz que agardo vos preste.

Comparte esta entrada

Nunha recente entrevista neste xornal para avaliar os tres anos de mandato, a alcaldesa Inés Rey, preguntada pola actitude crítica do BNG, contestou textualmente: “Eu antepoño os intereses dos coruñeses e da Coruña, a miña prioridade é a cidade, mais cada un actúa como considera e hai quen aposta polo seu interese”.

Ou sexa, que a alcaldesa considera que ser crítico coa súa xestión é situar o interese particular por riba dos intereses das coruñeses e coruñesas.

Por iso teño que dicirlle a Inés Rey que se confunde se pensa que antepoñer os intereses da Coruña consiste en que lle fagamos a “ola”.  Máxime cando a no seu día candidata do PSOE tivo, en primeira instancia, moito interese en chegar a un acordo de investidura co BNG, para logo incumprilo de xeito flagrante.

Nesa entrevista, Inés Rey tamén afirmaba que optará a revalidar a alcaldía ante unha oposición supostamente sen ideas.

Pois, para non ter ideas, non son poucas as ideas e propostas do BNG asumidas polo Goberno local. Agardo que para non apropiarse delas, aínda que o BNG non é a SGAE e temos por norma non reclamar dereitos de autor.

Creo que ninguén pode discutir que o BNG, ao longo destes tres anos de mandato, exerceu a oposición cunha actitude positiva e propositiva e contribuíu a dar impulso a través das nosas iniciativas a moitas actuacións do Concello.

Ese continuará a ser o noso estilo, pois é consubstancial ao noso xeito de entender a política.

Ante a ausencia dun proxecto claro de cidade por parte do Goberno Local, a nosa vontade tamén é ser a alternativa ao actual estado de cousas

Mais, ante a ausencia dun proxecto claro de cidade por parte do Goberno Local, a nosa vontade tamén é ser a alternativa ao actual estado de cousas para dotar dun impulso verdadeiramente transformador as políticas municipais.

Iso si, poñendo sempre os intereses da Coruña por diante. Mais para situar por diante os intereses das coruñesas e coruñeses non é necesario facerlle a “ola” a ninguén.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.