Cidade para vivir
Programa · A Coruña cidade para vivir
Urbanismo para as persoas
Recuperación do porto
Dereito a vivenda digna
Rehabilit. e accesibilidade
Non desafiuzamentos
Desenvolvemento dun plan de rexeneración dos barrios co obxecto de humanizar o espazo público, para mellorarmos a calidade e accesibilidade dos espazos urbanos. O plan contemplará un incremento significativo das zonas verdes, corredores peonís, das prazas, parques e xardíns e a creación de corredores verdes.
- Modificación do planeamento, entre outros asuntos, no relativo á alta densidade de construción prevista en Durmideiras, estudo da eliminación da edificabilidade nas Percebeiras así como no Parque da Agra, e para executar o acordo coas veciñas e dos veciños de Elviña afectados polo planeamento de Xuxán (Ofimático).
- Modificación do PXOM e do PEPRI para regular as vivendas de uso turístico e a súa distribución dentro da cidade. Tramitación, ao mesmo tempo, dunha ordenanza que regule as características das vivendas de uso turístico, réxime de solicitude, autorización e réxime sancionador.
- Impulso da aprobación da separata número 2 da Modificación puntual do PXOM para a incorporación de elementos ao catálogo.
- Estudo das ordenanzas relativas ao IBI e o ICIO de cara a promover a rehabilitación e o apoio á vivenda cooperativa, a mobilización do chan para pequenas edificacións e empresas mais tamén das vivendas baleiras de particulares.
- Transparencia na xestión de licenzas e autorizacións: atención transparente e resolución áxil de dúbidas e solicitudes da poboación e das empresas que se dirixen ao Concello para trámites urbanísticos, mellorando a atención presencial. Fixarase como obxectivo que o tempo medio de xestión de licenzas non supere a barreira dos tres meses. Con tal fin:
- Impulsarase a Oficina Técnica de Rehabilitación co obxecto, entre outros fins, de axilizar a xestión de licenzas.
- Arbitraranse fórmulas para que as e os técnicos municipais atendan presencialmente a veciñanza e profesionais que presenten solicitudes, co obxecto de asesoralos, resolver as súas dúbidas e realizar un seguimento da tramitación dos seus expedientes.
- Farase un seguimento periódico e sistemático das solicitudes tramitadas e pendentes de resolución e dos motivos da non resolución.
- Publicaranse mensualmente o número de licenzas aprobadas, desagregando as de apertura, obra nova, primeira ocupación e comunicación previa, así como o tempo que se investiu na aprobación de cada unha delas.
- Implantarase unha plataforma telemática que permita axilizar a solicitude de licenzas e o seguimento, por parte das persoas solicitantes, dos trámites até a súa aprobación.
- Elaboración e transparencia do Inventario de Bens Municipais.
- Revisión do PEPRI, nomeadamente no que ten a ver coa permisividade da instalación de actividade comercial en alturas.
- Aprobación dun verdadeiro Plan de protección da Torre de Hércules e do seu ámbito de influencia.
- Inclusión de atribucións a nivel de servizos urbanos e urbanismo nas competencias da Área Metropolitana.
- Modificación do PXOM para favorecer a aparición doutros usos na cidade, que poden estar situados en plantas altas, estudiarase especialmente a súa situación en baixos comerciais sen uso. Espazos tanto residenciais como para equipamentos, como poden ser vivendas colectivas ou comunitarias, vivendas asociadas a un espazo de traballo, espazos colectivos para co-crianza e co-coidado, áreas de traballo colectivo, etc.
- Estudar as fórmulas de apoio e implicación do concello na creación de comunidades enerxéticas a diferentes escalas, dende a agrupación de consumidores/produtores ata as iniciativas de escala metropolitana. Creación dunha oficina de impulso e formación en colaboración coas iniciativas xa existentes tanto públicas como privadas.
Nos terreos do porto temos a oportunidade de comezar a definir o futuro da cidade, son un elemento chave na cidade modelo á que aspira o BNG. Nos usos que se lles dean empezarán a dilucidarse catro grandes cuestións de futuro: a mobilidade, o modelo produtivo, os equipamentos públicos e o espazo verde libre que permita volver abrir a cidade ao mar.
- Esixencia ao Goberno central da condonación da débeda contraída polo Porto da Coruña con Portos do Estado para financiar a construción do porto exterior ou doutras solucións financeiras que en ningún caso representen unha hipoteca para o futuro da cidade, nin unha desigualdade de trato a respecto das solucións dadas noutros portos de interese xeral do Estado.
- Esixencia da devolución á cidade sen cargas adicionais dos terreos do Porto Interior que resulten desafectados das actividades portuarias.
- Constitución dun consorcio, coa participacións das distintas administracións e entes implicados, para impulsarmos a transformación dos terreos do porto interior.
- Fronte aos modelos dos convenios de 2004 polos que se pretendía vender os terreos do porto interior para a construción de centros comerciais, hoteis e vivendas, propoñemos que a cidade lidere a transformación do Porto interior en base ao mantemento da titularidade pública e aos seguintes usos:
- Usos produtivos: o porto interior ten que seguir sendo un motor económico en materia pesqueira e de tráfico de mercadorías, mais tamén con espazos para a investigación, o desenvolvemento e a innovación (I+D+i), promovendo o estabelecemento de industria innovadora vinculada á economía do mar.
- Zonas verdes e de lecer.
- Equipamentos públicos: o porto é un espazo ideal para ampliarmos equipamentos públicos necesarios para a cidade, especialmente do ámbito social -posibilidade de instalar a Biblioteca Central da cidade, escola infantil, residencia para estudantado e investigadoras/os, centro de día- mais tamén do ámbito sanitario.
- Impulso á creación dun intercambiador de transporte martítimo-terrestre que inclúa o aproveitamento do tendido ferroviario existente para pór en marcha servizos de tren de proximidade.
- Apertura do porto á cidade para recuperar e valorizar a identidade mariñeira da cidade:
- Difusión da actividade económica da Lonxa para o coñecemento común e a valoración da cidadanía da Coruña.
- Compromiso de continuar coa apertura de terreos do porto.
- Procura dun acordo co Porto para a musealización do barco “Orzán”.
- Protección e posta en valor da lonxa do Gran Sol.
- Creación dun escola municipal de deportes náuticos que inclúa tamén a aprendizaxe e goce das embarcacións tradicionais.
- Promoción da instalación de pantaláns para embarcacións tradicionais e a celebración de encontros nacionais e internacionais.
- Recuperación do bordo litoral de Oza, en particular os vestixios do antigo castelo de San Diego e a rehabilitación integral do conxunto formado pola capela, faro e lenzos das antigas murallas de Oza.
- Oposición á instalación dunha planta de tratamento de residuos no porto de Oza por ser incompatíbel cos devanditos obxectivos.
- Reformar EMVSA para que sexa realmente unha empresa pública de vivenda, que favoreza o dereito de acceso á vivenda mediante o incremento do parque público existente e o desenvolvemento de políticas que contribúan a incentivar e regular o mercado de alugueiro:
- Ampliar o financiamento da encomenda de xestión do banco de vivendas de aluguer de vivendas de EMVSA para aumentar o número de vivendas, realizar unha oferta específica para colectivos en situación de vulnerabilidade, mais tamén para que esta funcione como avalista e financie os seguros de impagamento que hoxe en día son un impedimento para o acceso a unha vivenda en réxime de aluguer.
- Ofrecer, ben desde EMVSA ou ben desde os propios servizos municipais, asesoramento legal as persoas que queren acceder a unha vivenda en réxime de aluguer para evitar abusos nos requisitos que impoñen algúns alugueiros.
- Demandar do Estado que as vivendas xestionadas pola SAREB (Sociedade de Xestión de Activos procedentes da Reestruturación Bancaria) sexan destinadas á oferta de vivenda protexida.
- Promoción da construción de vivenda pública municipal, establecendo mecanismos de cara á rehabilitación de inmobles para vivenda pública e mantendo a esixencia actual do 40% de vivenda pública en novos desenvolvementos urbanos.
- Impulso do aloxamento interxeracional.
- Apoio firme ao modelo de cooperativas en cesión de uso, establecendo canles de apoio e acompañamento, especialmente na busca de financiamento, a este tipo de iniciativas como parte da economía social da cidade, incluso xerando liñas propias de financiamento a proxectos singulares.
- Creación dun Observatorio de Vivenda que analice a situación a escala metropolitana e realice informes e propostas, facendo os seus datos públicos.
- Creación dunha Mesa Municipal de Vivenda, con grupos de traballo temáticos/sectoriais, como un proceso participativo permanente na busca da colaboración entre diferentes administracións e entidades públicas, privadas e veciñais, co obxectivo da elaboración de propostas de cara a afrontar o problema da vivenda, incluso plantexándose a elaboración dun Plan de Vivenda que tentará sexa de escala metropolitana.
- Desenvolvemento de novas áreas de rehabilitación urbana na cidade, que impliquen o estabelecemento de oficinas de rehabilitación no mesmo barrio, cando menos no Barrio das Flores, nos Mallos e na Agra do Orzán.
- Aumento das partidas orzamentarias destinadas a rehabilitación e accesibilidade e da porcentaxe subvencionábel para cada vivenda.
- Incremento dos recursos humanos e técnicos do Concello no asesoramento á rehabilitación de vivendas.
- Execución real da posibilidade de adiantamento do ingreso das subvencións para que as comunidades de veciños e veciñas poidan afrontar o pagamento das obras de rehabilitación e accesibilidade.
- Elaboración dunha listaxe de soares baleiros e estudo das posibilidades de uso de cada un deles.
- Elaboración dunha análise das estruturas sen rematar na cidade para estudar cada unha das circunstancias e impulsar a súa construción.
- Condicionamento de todas as axudas á rehabilitación á posta en alugueiro dos bens rehabilitados sempre e cando estes non foren os de residencia habitual.
- Flexibilización, agás en edificios de valor patrimonial, as ordenanzas no relativo á reforma de vivendas, para incrementar a oferta de pisos adaptados ás necesidades dos e das demandantes actuais, asegurando sempre estándares de habitabilidade.
- Condicionamento de todas as axudas para a instalación de elementos de accesibilidade á non suba do alugueiro: de xeito que as persoas alugadas non vexan repercutido no prezo do seu alugamento a instalación destes elementos cando para a súa instalación o propietario do inmóbel reciba cartos públicos.
- Emprego do Servizo de Mediación Municipal para actuar en casos en que hai dificultades en comunidades de veciñas/os de chegar a acordos para realizaren obras de accesibilidade e/ou rehabilitación, especialmente no caso da rehabilitación enerxética, explicando os beneficios vitais e económicos de levar adiante este tipo de obras.
- Impulso de alternativas que permitan a instalación de ascensores en todos os edificios como os “ascensores comúns a unha mazá de vivendas”.
- Revisión do censo de locais e edificios municipais, con datos sobre o seu estado, usos e orzamento necesario para a súa rehabilitación para así elaborar unha planificación de investimentos e un regulamento para que a cidadanía e as entidades poidan empregalos.
- Creación da Oficina Municipal de Vivenda actuará coordinadamente cos servizos sociais do Concello e coa área responsábel en materia de vivenda, para levar a cabo, entre outras, as seguintes accións:
- Campañas de información á cidadanía sobre os seus dereitos nos procesos de execución hipotecaria e ante as entidades financeiras.
- Asistencia ás familias afectadas por procesos de execución hipotecaria e desafiuzamento, reconducíndoas aos servizos sociais do Concello cando requiriren axudas ou prestacións para orientalas e asignarlles o recurso mais idóneo.
- Creación dun sitio web propio que lle ofreza información á veciñanza sobre as actuacións da Oficina, os recursos municipais dispoñíbeis para familias en procesos de desafiuzamento e orientación sobre os principais problemas e dificultades a que deben facer fronte.