Cidade para vivir

Programa · A Coruña cidade para vivir

Desenvolvemento dun plan de rexeneración dos barrios co obxecto de humanizar o espazo público, para mellorarmos a calidade e accesibilidade dos espazos urbanos. O plan contemplará un incremento significativo das zonas verdes, corredores peonís, das prazas, parques e xardíns e a creación de corredores verdes.

  1. Modificación do planeamento, entre outros asuntos, no relativo á alta densidade de construción prevista en Durmideiras, estudo da eliminación da edificabilidade nas Percebeiras así como no Parque da Agra, e para executar o acordo coas veciñas e dos veciños de Elviña afectados polo planeamento de Xuxán (Ofimático).
  2. Modificación do PXOM e do PEPRI para regular as vivendas de uso turístico e a súa distribución dentro da cidade. Tramitación, ao mesmo tempo, dunha ordenanza que regule as características das vivendas de uso turístico, réxime de solicitude, autorización e réxime sancionador.
  3. Impulso da aprobación da separata número 2 da Modificación puntual do PXOM para a incorporación de elementos ao catálogo.
  4. Estudo das ordenanzas relativas ao IBI e o ICIO de cara a promover a rehabilitación e o apoio á vivenda cooperativa, a mobilización do chan para pequenas edificacións e empresas mais tamén das vivendas baleiras de particulares.
  5. Transparencia na xestión de licenzas e autorizacións: atención transparente e resolución áxil de dúbidas e solicitudes da poboación e das empresas que se dirixen ao Concello para trámites urbanísticos, mellorando a atención presencial. Fixarase como obxectivo que o tempo medio de xestión de licenzas non supere a barreira dos tres meses. Con tal fin:
  • Impulsarase a Oficina Técnica de Rehabilitación co obxecto, entre outros fins, de axilizar a xestión de licenzas.
  • Arbitraranse fórmulas para que as e os técnicos municipais atendan presencialmente a veciñanza e profesionais que presenten solicitudes, co obxecto de asesoralos, resolver as súas dúbidas e realizar un seguimento da tramitación dos seus expedientes.
  • Farase un seguimento periódico e sistemático das solicitudes tramitadas e pendentes de resolución e dos motivos da non resolución.
  • Publicaranse mensualmente o número de licenzas aprobadas, desagregando as de apertura, obra nova, primeira ocupación e comunicación previa, así como o tempo que se investiu na aprobación de cada unha delas.
  • Implantarase unha plataforma telemática que permita axilizar a solicitude de licenzas e o seguimento, por parte das persoas solicitantes, dos trámites até a súa aprobación.
  1. Elaboración e transparencia do Inventario de Bens Municipais.
  2. Revisión do PEPRI, nomeadamente no que ten a ver coa permisividade da instalación de actividade comercial en alturas.
  3. Aprobación dun verdadeiro Plan de protección da Torre de Hércules e do seu ámbito de influencia.
  4. Inclusión de atribucións a nivel de servizos urbanos e urbanismo nas competencias da Área Metropolitana.
  5. Modificación do PXOM para favorecer a aparición doutros usos na cidade, que poden estar situados en plantas altas, estudiarase especialmente a súa situación en baixos comerciais sen uso. Espazos tanto residenciais como para equipamentos, como poden ser vivendas colectivas ou comunitarias, vivendas asociadas a un espazo de traballo, espazos colectivos para co-crianza e co-coidado, áreas de traballo colectivo, etc.
  6. Estudar as fórmulas de apoio e implicación do concello na creación de comunidades enerxéticas a diferentes escalas, dende a agrupación de consumidores/produtores ata as iniciativas de escala metropolitana. Creación dunha oficina de impulso e formación en colaboración coas iniciativas xa existentes tanto públicas como privadas.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.