Cidade verde e azul

Programa · A Coruña cidade verde e azul

O BNG avoga por unha Coruña Verde, comprometida de xeito activo na loita contra o cambio climático, a defensa do medio ambiente e a recuperación e posta en valor dos nosos espazos naturais.

Unha Coruña que recupere e poña en valor os espazos naturais da contorna da cidade, impulsando un grande corredor verde, a renaturalización do curso dos nosos ríos e a recuperación e posta en valor do noso patrimonio, como o Castro de Elviña e a súa contorna. 

Unha Coruña que desfrute de ámbitos da nosa costa renaturalizados, de aneis verdes na cidade consolidada, de barrios reverdecidos con novos parques e outras infraestruturas verdes como os xardíns verticais.

Unha Coruña que aposte por un novo modelo de mobilidade que reduza o impacto do transporte na pegada de carbono e por un modelo de tratamento do lixo baseado decididamente na redución, reciclaxe e reutización. Unha cidade onde as coruñesas e coruñesas podan desfrutar dunha ratio de zonas verdes por habitante conforme as recomendacións da Organización Mundial da Saúde (OMS).

  1. Elaboración dun plan da auga metropolitano con medidas de aforro e racionalización dos recursos hídricos.
  2. Conservación e recuperación, dependendo dos casos, das fontes da cidade como un valor ambiental e patrimonial importante.
  3. Posta en valor dos ríos existentes na cidade: non só dos que aínda se conservan en superficie senón tamén daqueles que foron canalizados, como o río Monelos.
  4. Saneamento integral do concello, o que implicará pór en marcha as seguintes medidas:
    • Completar as redes de sumidoiros con separación de augas pluviais e fecais.
    • Dispór medidas de recomendación construtiva de vivendas e urbanizacións para o aforro no uso das augas potábeis, de reutilización das augas, permitindo a drenaxe sostíbel dos solos e a redución das augas residuais.
    • Realizar as obras precisas para o funcionamento axeitado da Edar de Bens.
    • Abordar, sempre que for viábel, tratamentos que tendan á reutilización da auga para usos produtivos.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.