Reféns dunha partida de ping pong

É indignante ver como Xunta e Goberno do Estado ollan para outro lado, un a desviar a atención sobre o outro, no canto de asumiren as súas responsabilidades e, por tanto, indemnizar as persoas mariscadoras mentres duraren as obras de dragaxe da Ría do Burgo (que obviamente as obriga a cesaren temporalmente a súa actividade). Dediqueille á cuestión un artigo que viu a luz nas páxinas de El Ideal Gallego.

Comparte esta entrada

En Galiza temos o privilexio de contar con espazos mariños que están entre os de maior valor ambiental,  paisaxístico e de maior riqueza do mundo, pero moitas veces a degradación das nosas rías fai que as súas potencialidades estean estragadas.

Un exemplo témolo fronte a nós: a Ría da Coruña e o seu esteiro, a Ría do Burgo. O marisco producido na ría era garantía de calidade e daba traballo a 2.000 persoas. Hoxe non chegan a 100.

Afortunadamente a rexeneración integral da Ría está perto de ser realidade, grazas á loita das persoas mariscadoras e ao traballo incansábel do BNG no Parlamento europeo, Congreso e noutras  institucións.

Mais fican sen resolver as compensacións ás que teñen dereito as persoas mariscadoras polo cesamento de actividade mentres duren os traballos de rexeneración.

Nunha actuación orzada en máis de 32 millóns de euros, as indemnizacións apenas representan un millón trescentos mil euros anuais.

Nunha actuación orzada en máis de 32 millóns de euros, as indemnizacións apenas representan un millón trescentos mil euros anuais. Mais Xunta e Goberno Central continúan a pasar a pelota, a primeira apelando a que a rexeneración da Ría do Burgo é unha actuación competencia do Estado e este aducindo que a titular das competencias en marisqueo é a Xunta de Galicia.

Unha Xunta que chegou á desvergonza de comprometerse a achegar 100.000 euros se os Concellos ribeiráns (A Coruña, Oleiros, Cambre e Culleredo) achegaban tamén 100.000 euros cada un.

É dicir, pretendía equiparar a achega de Cambre (cun orzamento de dezaoito millóns e medio de euros) coa da propia Xunta (cun orzamento previsto para 2022 de máis de 11.600 millóns).

Pódese discutir se ten que indemnizar a Xunta ou o Goberno Central, mais o que é indiscutíbel é que os Concellos non teñen competencia nin responsabilidade ningunha nesta cuestión.

A rexeneración da ría é unha actuación imprescindíbel non só para recuperar o seu grande potencial produtivo, xerador de emprego e riqueza. A Ría do Burgo pode ser tamén un espazo de lecer de grande valor ambiental, do que gocen os 400.000 habitantes da comarca.

Mais é unha vergoña, despois de todo o que tivemos que loitar para tornar  posíbel a rexeneración dese valiosísimo espazo mariño, que Xunta e Goberno Central  prefiran seguir usando as persoas mariscadoras de reféns na súa interminábel partida de ping-pong.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.