Sombras chinesas en María Pita

Pois si, algo de teatro, e dunha calidade non moi boa, estamos a vivir, máis ben a sofrer, en María Pita. Diso vai o artigo que veño de publicar nas páxinas de La Voz de Galicia. Con el vos deixo.

Comparte esta entrada

Nos últimos días en María Pita represéntase unha obra de teatro de sombras. Xa saben: o xénero no que unha cousa é a realidade e outra, a imaxe figurada que se proxecta ante os nosos ollos.

O teatro de sombras funciona así: por un lado, vemos todos os grupos a votar máis unha vez, no Pleno do Concello, a favor da condonación da débeda do Porto. Mais, ao mesmo tempo, e para asombro da platea, o Goberno Municipal e a Xunta discuten sobre a cantidade de diñeiro que ten que achegar cada administración para recuperar e urbanizar os terreos portuarios.

Goberno Municipal e Xunta, PSOE e PP, defenden unha cousa e á vez a contraria. Como é posíbel?

En definitiva, Goberno Municipal e Xunta, PSOE e PP, defenden unha cousa e á vez a contraria. Como é posíbel?

Talvez achemos a explicación nestas declaracións do concelleiro de Urbanismo, Juan Díaz Villoslada: “Avogamos pola condonación, pero somos conscientes, somos realistas, sabemos que é moi difícil que vaia adiante”.

E é que dificilmente se pode acadar aquilo no que non se cre. A derrota é segura cando das por perdido un partido de antemán.

Por iso cabe preguntarse: se os terreos do porto son terreos de todas e todos, espazo gañado ao mar para o desenvolvemento de actividades portuarias, unha vez liberados desas actividades, por que non poden ser devoltos gratuitamente á cidade?

A este respecto é ben sempre non perdermos de vista que a construción  do Porto Exterior foi unha decisión de Estado, publicitada polo Goberno Aznar como unha compensación a Galiza polo desastre do Prestige:

Daquela xorden, inevitábeis, estas preguntas: por que A Coruña ten que asumir o pago, pola porta de atrás, da débeda xerada pola súa construción?  Por que aquilo que foi posíbel en Valéncia non é realista para A Coruña?

A resposta é sinxela, o Goberno central aceptou condonar a débeda do porto de Valéncia porque a Generalitat valenciana o esixiu para dar o visto bon ao reparto dos obxectivos de déficit entre administracións.

Valéncia, pois, exerceu presión política. A presión política que nunca quixeron exercer nin o Concello da Coruña nin a Xunta de Galiza.

En definitiva, porque non hai vontade política por parte dos gobernos local e galego, en María Pita continúa a proxectarse un espectáculo de sombras chinesas.

Transporte de carga

Vixilancia da utilización adecuada dos espazos de carga e descarga.

Dotación de máis zonas de carga e descarga nos barrios.

⁠Habilitación de espazos de carga e descarga adecuados sempre que se faga unha obra no espazo público.

Mobilidade comarcal

Constitución dunha Autoridade Única de Transporte a nivel comarcal.

Mellorar as conexións en autobús metropolitano entre A Coruña cos concellos veciños.

Exixencia ao Estado para que nos accesos á cidade haxa carrís VAO: carrís para vehículos de alta ocupación, polos que transiten con máis facilidade os autobuses.

Implantación do tren de cercanías co modelo tren-tram.

Demanda da modernización da liña ferroviaria A Coruña- Betanzos- Ferrol, o aproveitamento do tendido ferroviario existente entre A Coruña e Arteixo e do que discorre polo porto interior.

Posta en marcha de transporte público marítimo.

Construción de aparcamentos disuasorios de balde próximos ás paradas de bus metropolitano e o tren para facilitar o uso do transporte público nos concellos da comarca.

Creación dun intercambiador de bus, tren e transporte marítimo na zona portuaria.

Política de aparcadoiros

Rescate das concesións daqueles aparcadoiros públicos sen concesión vixente.

Estudo e construción de aparcadoiros públicos nos barrios que os precisan.

Impulso de acordos co pequeno comercio, a hostalaría e empresas da zona para o uso destes aparcadoiros.

Impulso ás obras necesarias para a mellora da accesibilidade dos aparcadoiros públicos.

Reformulación do servizo ORA e das zonas verdes para residentes co obxectivo de optimizar as prazas de aparcadoiro en superficie.

Bicicleta e VMPs

VMP: vehículos de mobilidade persoal.

Ampliación do carril bici e mellora da seguridade dos que xa hai.

Realización de campañas masivas de sensibilización sobre as normas de circulación das bicicletas e dos patinetes.

Posta en marcha do Bicirexistro.

Instalación de aparcabicis nos aparcadoiros soterrados.

Ampliación do servizo de Bicicoruña:

  • Aumento do persoal e dos medios destinados a este servizo, para axilizar as reparacións e ampliar o horario.
  • Aumento do número de estacións e bicicletas
  • Inclusión de tándems para que as persoas con problemas de visión poidan usar este servizo.

Transporte público

Aposta pola remunicipalización do servizo.

Estudo da implantación dun tranvía áxil e útil.

Posta en marcha do carril bus.

Reordenación das liñas de transporte público para conectar mellor:

  • Os barrios entre si.
  • Os hospitais e centros sanitarios.
  • Os centros de ensino da cidade.
  • Os centros de traballo e os polígonos industriais.

Modificación dos horarios para que o servizo ordinario comece máis cedo, contra as 6 da mañá, e remate ás 12 da noite.

Gratuidade dos transbordos.

Renovación da frota para que sexa menos contaminante.

Mellora do servizo do taxi, tamén na súa conexión co aeroporto.

Mobilidade a pé

Garantía de accesibilidade universal ás beirarrúas e edificios públicos, eliminando as barreiras que dificultan o acceso.

Ampliación das beirarrúas.

Ampliación de zonas peonís.

Actuacións para converter as rúas, prazas e parques en centros de socialización e de convivencia.

Adaptación dos tempos dos semáforos para que todas as persoas poidan cruzar con seguridade independentemente da súa condición.

Elevación dos pasos de peóns para rebaixar as velocidades dos coches e dar máis seguridade e accesibilidade aos peóns.

Control das terrazas para garantir a mobilidade peonil e a accesibilidade.

Instalación de elevadores nas rúas onde o seu desnivel o fixer preciso.

Cando se instalen elementos na vía pública (andamios, colectores de obra, de reciclaxe etc), ter en conta a accesibilidade dos camiños alternativos e a visibilidade dos pasos de peóns.